Ľudia nepodávajú v práci stopercentné výkony, pretože nie sú dostatočne nadchnutí a motivovaní. Alebo ako sa moderne hovorí, zlyháva engagement. Čo s tým, že sa zamestnanci necítia u svojho chlebodarcu komfortne?

Ako upozorňuje Dr. Autumn Krauss z Human Capital Management (HCM) výskumného tímu spoločnosti SAP SuccessFactors, dnes už mnohé firmy volia diferencovaný prístup k jednotlivým zamestnancom, a to aj preto, že ich štruktúra je čoraz pestrejšia. A aj z toho vyplývajú ich motivácie, prečo vlastne každý deň ráno vstávajú do práce. Krauss upozorňuje, že o pracovníkov sa nestačí starať až od chvíle, kedy ráno prídu na pracovisko. “Oba svety, pracovný, aj súkromný, sa totiž v mnohom prelínajú. Hranica medzi nimi je priepustná,” tvrdí. Ľudia sa musia cítiť komfortne v oboch. Podnik im môže pomôcť tým, že aj sami seba budú vnímať ako dôležitú súčasť fungujúceho tímu.

Mnohé firmy si to už uvedomujú a tak sa snažia pozerať sa na podmienky svojich zamestnancov nielen z pohľadu nákladov a ich šetrenia, ale naopak, aj z hľadiska rozvojových investícií. Na druhej strane spoločnosti priznávajú, že na blahobyt ľudí stále nazerajú hlavne cez zamestnanecké výhody alebo odmeny. Je to klasický spôsob myslenia, ktorý sa sústredí na zdroje umožňujúce ľuďom dosiahnuť určitý stupeň blahobytu. Nejde len o financie, ale napríklad o vstupy do posilňovne či iné podobné benefity, ale aj rôzne školenia na tému ako sa stať všímavejším kolegom a pod.

No minca má dve strany. “Áno, naša organizácia ponúka viacero bonusov, aktivít, nástrojov a programov pre HR rozvoj. No na konci dňa nám chýba manažér, ktorý skutočne chápe, pred akými výzvami v každodennej práci stojíme,” parafrázuje Autumn Krauss skúsenosti ľudí, s ktorými sa bežne stretáva. A tak sa ráno zobúdzajú s krvavými očami, lebo nikto v podniku si nedá námahu s lepším plánovaním ich obchodných ciest. Alebo sú často vyhorení, pretože po nociach reagujú na emaily, no povýšenia sa dočkajú tí, ktorí sa starajú len o seba a svoj prospech. Chýba totiž osobný  pohľad na zamestnanca, ktorý by si mala osvojiť každá firma. A poskytovať mu i takúto podporu práve v tých chvíľach, kedy ju najviac potrebuje.

red, 23.9.2019